Lanofilm Tondheim

Vi stopper rusten for deg!

Vi gjør jobben raskt og effektivt! Kontakt oss for å få et tilbud på behandling med Lanofilm!

Stopp rusten

Vi behandler bilen din med Lanofilm, som er en effektiv, rimelig og miljøvennlig løsning for å stoppe og forhindre rust på biler. Dette er nyttig for å redusere risikoen for gjennomrustning.

Unngå at bilen din ender opp som den på bildet (bruk Lanofilm og stopp rusten)!

Vi utfører…

  • Stopper rust personbil (fra 2 990,-)
  • Stopper rust pickup / SUV (fra 3 990,-)
  • Rimelig reparasjon av rustskade i lakk
  • Behandling av bobil, campingbil og tilhenger
  • Behandling av lastebil, traktor og anleggsmaskiner
  • Keramisk coating
  • Top Coating
  • og mer, ta kontakt!

Vi gir deg

Garanti!

Våre produkter har så bra kvalitet, at vi gir deg garanti når du behandler bilen din hos oss!

Når vi behandler biler som er yngre enn 10 år gamle, gir vi garanti mot gjennomrustning av bakhjulstravers på personbil. På pickup/SUV gis det garanti mot gjennomrustning av ramme.

Garantien dekker inntil 50 000,- pluss mva. for personbil,
75 000,- pluss mva for pickup / SUV.

Det gis 10 års garanti på biler som er inntil 5 år gamle. Biler som er mellom 5 og 10 år gamle får 5 års garanti.

Garantiens gyldighet forutsetter at rebehandling har blitt fulgt opp annenhvert år.

Hvorfor behandle inni ramma?

Biler med ramme (typisk pickup og SUV) bør behandles for rust inni ramma!
Inni ramma samler det seg skitt, sand og fuktighet. Dette gir ideelle forhold for rust. Derfor spyler ut skitt og sand fra ramma, før vi behandler med tynn penetrerende sauefett for å stoppe rusten som har begynt å danne seg. Lanofilm-produktene lager en tynn vannavstøtende hinne som forhindrer videre dannelse av rust.

NB: ofte er den farlige rusten som oppstår inni ramma usynlig!

Hva er greia med bakstillinga

Vi fokuserer på å behandle bakstillinga fordi dette gjerne er den mest kritiske og rustutsatte plassen på personbiler. Selv vår rimeligste behandling kan derfor spare deg for dyre fremtidige reparasjonsutgifter.

Bakhjulstraversen er mest rustutsatt, og vi estimerer at ca. 75% av rusten oppstår innvendig. Innvendig har man lite kontroll på rusten, og sikkerheten kan svekkes alvorlig. Ved å tilføre Lanofilm sauefett innvendig i traversen, dannes en hinne som forhindrer metallet fra å komme i kontakt med fuktighet. Dermed forhindres metallet fra å ruste videre.